آخرین اخبار
کد مطلب: 80221
عضو کميسيون اجتماعي مجلس در گفت‌وگو با فارس:
جزئيات لايحه کاهش ساعت کاري زنان اعلام شد
تاریخ انتشار : 1393/05/20 10:40:18
نمایش : 2249
عضو کميسيون اجتماعي مجلس درباره کاهش جزئيات لايحه کاهش ساعت کاري بانوان شاغله با شرايط خاص خبر داد.
 
به گزارش سلام لردگان، فاطمه آليا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس، درباره کاهش ساعت کاري زنان، اظهار داشت: لايحه کاهش ساعت کاري زنان در کارگروه مربوطه به تصويب رسيده است و در صحن کميسيون نيز مطرح و چند تبصره آن براي تصويب باقي مانده ولي کليات آن به تصويب رسيده است.

وي ادامه داد:‌ در صورتي که اين لايحه قانوني شود، با عنوان قانون کاهش ساعت کاري بانوان شاغله با شرايط خاص به دستگاه‌هاي دولتي و تحت پوشش تأمين اجتماعي ابلاغ مي‌شود.

آليا بيان داشت: در حال حاضر ساعت کاري براي خانم‌ها 44 ساعت در هفته است که به 36 ساعت در هفته کاهش مي‌يابد. در بخشي از اين قانون آمده است، خانم‌هايي که فرزند زير 7 سال و يا همسر بيمار و فرزند معلول دارند، مي‌توانند از يک روز کاهش ساعت کاري استفاده و يا آن را در طول هفته تقسيم کنند که البته اين اقدام به نظر مدير مربوطه نيز بستگي دارد.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس بيان داشت:‌با اجراي اين قانون خانم‌ها مي‌توانند در هفته يک روز در محل کار حضور نداشته باشند و يا در طول هفته ساعت کاري خود را کاهش دهند.

وي بيان داشت: در بخشي از قانون آمده است که برآورد مالي کاهش ساعت کاري بانوان براي بخش خصوصي و تامين اجتماعي توسط دولت تأمين شود.

آليا بيان داشت: در هفته جاري لايحه کاهش ساعت کاري بانوان با شرايط خاص در کميسيون به تصويب مي‌رسد.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه اجراي اين طرح از حقوق و مزاياي بانوان کم مي‌کند، گفت: در گذشته قوانيني داشتيم که از حقوق بانوان در اين طرح کم مي‌کرد ولي در اين لايحه حقوق و مزاياي بانوان به موقع پرداخت مي‌شود.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس خاطرنشان کرد: با شعار و پرچم حقوق زنان دارند حقوق آنها را پايمال مي‌کنند، بلکه مي‌توان با انعطاف در قوانين حضور زنان را در مشاغل فعال‌تر و بانشاط‌تر کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس